W dniach od 14 do 17 października 2013 r. odbył się cykl wydarzeń promujących w Polsce włoskie wina i oliwy extra vergine. Projekt został wypromowany przez Sojusz Spółdzielni Włoskich (Alleanza delle Cooperative Italiane), stanowiący połączenie pomiędzy Naczelnym Stowarzyszeniem Spółdzielni Włoskich (AGCI), Konfederacją Spółdzielni Włoskich i Krajową Federacją Spółdzielni, które zrzeszają 43 tys. spółdzielni; wartość jego produkcji stanowi 90% całkowitych obrotów włoskiej spółdzielczości. Dzięki cennemu wsparciu Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego, Sojusz Spółdzielni Włoskich rozpoczął systematyczne działania mające na celu dotarcie do głównych polskich operatorów w branży winiarskiej oraz olejarskiej. Celem tych działań jest wzbudzenie zainteresowania tymi tradycyjnymi włoskimi produktami. Jako przedstawicieli włoskich producentów wybrano dziesięć spółdzielni, które reprezentują cały ruch spółdzielczy z obszaru winiarskiego i olejarskiego. Eventy zostały zarezerwowane dla operatorów działających w tych branżach, a w szczególności operatorów korzystających z kanału HoReCa, importerów i dystrybutorów, dziennikarzy, opiniotwórców, koneserów wina, itp. Miasta, w których odbyły się działania promocyjne to po kolei Warszawa, Kraków, Wrocław i Poznań. Każdy z czterech dni eventów został podzielony na dwie części: “klasę mistrzowską”, w której uczestniczyli VIP-owie spośród polskich operatorów biorących udział w prezentacji firm, którzy mogli skosztować najlepszych produktów każdego z włoskich producentów obecnego na eventach. Po południu odbyły się spotkania B2B (ang. Business to Business), otwarte dla wszystkich polskich operatorów z branży winiarskiej i olejarskiej obecnych na eventach. Szczególnie serdecznie przyjęto pozdrowienia przesłane przez ambasadora Riccardo Guariglię oraz dyrektora Agencji Promocji i Internacjonalizacji Przedsiębiorstw Włoskich (ICE) Giuseppe Federico. Bilans tych czterech dni to ponad 300 akredytacji oraz przekonanie, wyrażone przez wszystkie zaangażowane podmioty, o tym, że został wniesiony konkretny wkład we wspieranie wizerunku włoskich win i oliw extra vergine w Polsce, w chwili, gdy międzynarodowa konkurencja jest szczególnie silna. Aby zrealizować projekt, Sojusz Spółdzielni Włoskich skorzystał z pomocy dwóch ważnych firm w Polsce: Core Sp. z o.o. z Warszawy, do koordynacji projektu i organizacji logistycznej, oraz czasopisma Wino Magazyn, do działań informacyjnych i organizacji eventów na miejscu.