Viasat w pięknym stylu wkracza na rynek polski. Grupa, założona w Turynie, wykupiła za 10 milionów euro firmę CMA Monitoring, dokonując tym samym największej włoskiej inwestycji w Polsce. Viasat jest europejskim i światowym leaderem w dziedzinie infotelematyki, a Polska jest dla firmy strategicznym wyborem, mającym na celu przybliżenie się do rynku wschodniego, który może okazać się następną inwestycją. 14 czerwca 2016 roku, w Ambasadzie Włoch w Warszawie, zaprezentowane zostało porozumienie pomiędzy CMA a Viasat’em, a wszystko w obecności kluczowych przedstawicieli polskiej gospodarki. Wśród zaproszonych gości znaleźli się m.in. przewodniczący Izby Handlowej i dyrektor instytutu handlu zagranicznego. „Włochy działają w Polsce za pośrednictwem układu firm. Nie dziwi mnie wybór Viasat’u, aby tu zainwestować, z uwagi na fakt, że Polska jest ważnym punktem przecinania się szlaków handlowych z zachodu na wschód,” powiedział Ambasador Włoch w Polsce, pan Alessandro de Pedys. „Chcemy wnieść na polski rynek to co najdoskonalsze w naszej technologii i usługach – jak na przykład urządzenia dla firm ubezpieczających samochody – sami natomiast oczekujemy w zamian najlepszych polskich rozwiązań, którymi podzieli się z nami CMA. Są wśród nich systemy monitoringu domów i bezpieczeństwo osobiste. Te właśnie dwa sektory nadal nie są we Włoszech odpowiednio rozwinięte,” tłumaczył dziennikarzom i gościom prezes Viasat Group – Domenico Petrone. „Dzięki temu działaniu umacniamy naszą pozycję wśród pierwszych 10 graczy na rynku światowym,” dodał Massimo Getto, wice-prezes i dyrektor finansowy Viasat’u. Inwestycja w Polsce jest już kolejną z serii działań Viasatu’u za granicą: w styczniu ogłoszono decyzję dotyczącą firmy BluSatin w Portugalii, poszerzając tym samym obecność grupy na rynkach Europy, która
wcześniej obejmowała już Hiszpanię, Rumunię, Wielką Brytanię i oczywiście rodzimy Włochy. Z wykorzystaniem dystrybucji dla lokalnych firm, grupa jest obecna w sposób pośredni w ponad 25 państwach, od Afryki, Środkowego Wschodu, po Amerykę Łacińską, gdzie na co dzień stosuje się technologie Viasat. Polskie CMA Monitoring działa w sektorze floty samochodowej, który stanowi 95% całkowitych przychodów firmy (pozostałą część zapewnia rozwój na rynku monitoringu budynków).
Firma obsługuje 19.000 pojazdów połączonych z platformą. Ma dwa główne biura, w Warszawie i w Bytomiu, sześć biur handlowych, 96 pracowników i centralę działającą 24/7. Na zakończenie konferencji prezes Viasat Group, Domenico Petrone, przedstawił najnowszy model urządzenia infotelematycznego, prostego w obsłudze i instalacji. „Wszystko jest tu w środku – oznajmił z dumą – GPS, monitoring, wszystko w tym małym urządzeniu. Mamy już na nie 200.000 zamówień – to ogromny sukces”.