Pinko – włoska familia

0
678

Artykuł został opublikowany w numerze 77 Gazzetty Italia (październik-listopad 2019)

Rodzina to jest siła, również w pracy zawodowej – przekonuje Pietro Negra, właściciel marki Pinko.

Marka została założona w latach 80. Przez Pietro i jego żonę Cristinę, dla której moda zawsze była pasją. Od samego początku małżeństwo dzieliło się obowiązkami dotyczącymi prowadzenia marki modowej. Cristina odpowiadała za stronę kreatywną, a Pietro zarządzał firmą od strony biznesowej. Dziś, mimo że Pinko przechodzi duże zmiany wewnętrzne, wciąż pozostaje marką rodzinną. W zespole są obecnie córki założycieli – Caterina i Cecilia. Pierwsza z nich jest dyrektorem kreatywnym. To właśnie dzięki niej Pinko zrezygnowało z naturalnych futer i stało się bardziej eko m.in. wspierając projekt „Treedom”, organizacji działającej na rzecz zalesiania terenów na całym świecie. Natomiast druga córka jest odpowiedzialna za komunikację marki. Po raz pierwszy w historii Pietro Negra zdecydował się też na wsparcie w pełni włoskiego i bardzo młodego zespołu. Od kilku miesięcy stroną biznesowa zajmuje się Federico Bonelli, a Emanuele Bianchi wcześniej zatrudniony m.in. w Diesel, Coccinelle oraz Dolce & Gabbana zasilił zespół jako dyrektor marketingu. Caterina Salvador natomiast została dyrektorem ds. produktu, w swoim życiorysie ma współpracę z takimi markami jak Giorgio Armani, Hugo Boss, Calvin Klein, Dolce & Gabbana, Coin. „To dopiero początek większego projektu, który będziemy sukcesywnie wprowadzać w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wierzymy w siłę młodych pokoleń. Dlatego stworzyliśmy całkowicie nowy zespół, aby wzmocnić i tak już udany model biznesowy”- komentuje zmiany kadrowe Pietro Negra.

Kolekcja na sezon jesień zima 2019/20 jest pierwszą stworzoną przez odświeżony team. Jednak kobieta Pinko pozostała niezmienna – pełna pasji, z uwagą śledząca najnowsze tendencje, ale wybierająca z nich tylko te, które pasują do jej indywidualnego stylu. To z myślą o niej tworzona jest linia Pinko Black łącząca elegancję z rockowym pazurem. Na ubraniach można znaleźć bardzo dużo połyskujących detali, bo przecież kobieta Pinko nie może pozostawać obojętna. Tą kolekcją marka wraca do swoich korzeni, czyli lat 80. Znajdziemy więc bufiaste rękawy, mini spódniczki, t-shirty z nadrukami i głębokie dekolty. Ponadto wyjątkową mieszankę kolorów, materiałów, wzorów i faktur. Dzięki temu w zależności od pory dnia okazji i nastroju kobieta może się za każdym razem zmienić nie do poznania. Twarzą marki została więc charyzmatyczna Madison Headrick – światowa top modelka, która ucieleśnia nowoczesne piękno i potrafi zmieniać się niczym kameleon. W swoich kampaniach Pinko zawsze stawia na wyjątkowe twarze i modelki światowego formatu. Wśród nich znalazły się m.in.: Naomi Campbell, Eva Herzigova czy Sara Sampaio. „Dzisiaj o rozwoju firmy trzeba myśleć w sposób globalny. Najważniejsza jest elastyczność, umiejętność przewidywania różnych scenariuszy i łatwość dostosowywania do nowych zasad gry. To staramy się robić każdego dnia” – mówi Pietro Negra. „W firmie każdy z nas ma własną przestrzeń do działania dzięki temu świetnie się uzupełniamy, co jest dowodem na to, że rodzinna firma może mieć siłę zaistnieć na światowym rynku mody” – dodaje.

Strona www: www.pinko.com
Facebook: www.facebook.com/PINKO.official