Patrizia Pepe: marka z wizją

0
1206

Artykuł został opublikowany w numerze 80 Gazzetty Italia (maj 2020)

Patrizia Pepe to historia włoskiej miłości do mody i jej wizji. Początki marki sięgają 1993 roku, wtedy to  Patrizia Bambi wraz z mężem Claudio Orrea, po wielu latach pracy dla rodzimych firm modowych, zdecydowali się na założenie własnego brand’u. Obecnie Patrizia Bambi pełni funkcję dyrektor kreatywnej, natomiast Claudio jest prezesem marki. 

Charakter marki definiuje już jej nazwa. Jej pierwszy człon pochodzi od imienia jej założycielki, natomiast słowo „pepe” w języku włoskim oznacza pieprz. Wyraz ten świetnie oddaje styl brand’u, który jest połączeniem uwodzicielskiego glam-rock’a z nutką ironii i dystansu do siebie i otaczającej nas rzeczywistości. Moją inspiracją jest kobiecy świat. Kobiety i ich pełne życia dusze, zbudowane z tysięcy odcieni, talentów i pasji, ich wewnętrzne piękno, ich siła, pewność siebie i pragnienie wolności – mówi Bambi.

Znakiem rozpoznawczym Patrizia Pepe są wypracowane kroje, dzięki którym ubrania idealnie dopasowują się do sylwetki. Marka od zawsze zwracała uwagę na jakość tkanin, wśród których znajdziemy zarówno te klasyczne jak i innowacyjne. Potwierdzeniem tego jest również aktualna kolekcja na sezon wiosna-lato 2020. Została ona stworzona z myślą o kobiecie, która jest nonszalancka, swój wakacyjny dzień spędza na plaży w Santa Barbara, a wieczorem spotyka się z przyjaciółmi w klubie w Los Angeles.  

Didi Grass, Light Hibiscus czy Orange Spray to główne kolory tej kolekcji, zatytułowanej #PATRIZIAPEPEMIRAGE. Nawiązują one do motywu zachodzącego słońca w Kalifornii. Patrizia Pepe na sezon wiosna-lato 2020 proponuje sukienki z rozcięciami na guziki, spodnie od garnituru charakteryzujące się płynną linią i dżinsowe ubrania inspirowane odzieżą roboczą. Natomiast idealnym wyborem na uroczyste przyjęcia będą błyszczące sukienki z cekinowymi haftami, które nosimy w połączeniu z bikerami. W najnowszej kolekcji znajdziemy również stroje safari, zmysłowe kroje wykończone frędzlami i ciekawe nadruki wykonane na lnianych tkaninach, czyli wszystko, co miłośniczki stylu boho kochają najbardziej.

Markę od zawsze wyróżniało przywiązanie do detalu i przyciągające uwagę wyraziste akcesoria. Również w tym sezonie mamy nową odsłonę, kultowej już torby Sleepy Fly, tym razem została ona ozdobiona ręcznie wykonaną koronką lub kamieniami, pojawia się też w wersji z nappy. W tej kolekcji znajdziemy również obuwie wykonane z rafii, sandałki z frędzlami czy ich bardziej elegantszą wersję ozdobioną kryształami kaboszonu.

Patrizia Pepe, pomimo że jest już na rynku ponad 25 lat, to wciąż stara się podążać za najnowszymi trendami, pamiętając przy tym o swojej historii i kobietach, dla których tworzone są jej ubrania. W 2019 roku marka zapoczątkowała projekt #patriziapepe99. W ramach tej koncepcji, co jakiś czas wypuszczany jest jeden produkt w limitowanej serii, który inspirowany jest konkretną liczbą oraz osobą czy historią. Wśród kolaboracji przy tej wyjątkowej serii znalazła się m.in. współpraca ze słynną modową influencerką  Evangelie Smyrniotaki (@styleheroine) czy aktorką i modelką Larsen Thompson.

Warto zaznaczyć, że w ramach walentynkowej edycji marka stworzyła bluzę z kapturem „Love Hoodie”, została ona zainspirowana wyjątkowym momentem w latach 80-tych, który  stał się początkiem historii miłosnej założycieli tego włoskiego brand’u. Podobno po wspólnym wyjściu do kina Patrizia podarowała Claudio czerwoną bluzę, która nawiązywała do stylu głównej bohaterki filmu. W czasach, gdy użycie dżerseju do produkcji swetrów nie było jeszcze tak powszechne jak dzisiaj, Patrizia i Claudio postanowili opracować model, który zainspirował ich do zaprezentowania własnego pomysłu na modę, a ten przełożył się na założenie ich własnej marki.

Zamiłowanie do sztuki Patrizi Bambi, znajduje swoje odzwierciedlenie nie tylko w jej kolekcjach, ale również w kampaniach marki, które tworzone są we współpracy z ciekawymi artystami. Za każdym projektem #patriziapepe99 stoi seria krótkich filmów będących bardziej artystycznym konceptem niż zwykłą reklamą onlinową. 

#PatriziaPepeCrew, to jeden z najnowszych pomysłów marki, jest to zupełnie nowy ruch, który ma na celu stworzenie kobiecego kolektywu. Jego założeniem jest promowanie i zachęcanie kobiet do wolności wypowiedzi poprzez muzykę, sztukę, sport i wszelkie inne dziedziny, w ramach których mogą one wyrażać swoją wyjątkową naturę. Pierwszą grupą są młode dziewczyn jeżdżące na deskorolce i historia ich pasji do tego typowo męskiego sportu, która została pokazana w serii krótkich filmików. Opowiedziały one o wyzwaniach jakie przed nimi stanęły oraz o doświadczeniu, które zgromadziły na swojej dotychczasowej drodze, celebrując przy tym swoją wielką pasję oraz odważny, swobodny styl i  niekonwencjonalną osobowość.

Tego typu inicjatywy podkreślają wyjątkowość tej włoskiej marki, za którą stoi nie tylko świetna jakość jej produktów, ale również spójna wizja, która znajduje swoje odzwierciedlenie w jej projektach, jak również podejmowanych inicjatywach z zakresu tak ważnego obecnie CSR’u.

Strona www: www.patriziapepe.com