Odcinek 7. z cyklu „Dopóki jest kino jest nadzieja”
W tym odcinku Diana Dąbrowska kontynuuje oprowadzanie po filmowej Toskanii. Wyjaśnia, dlaczego właśnie do tego regionu udają się bohaterowie filmowi w poszukiwaniu własnego „ja”. Przywołuje zarówno kultowe produkcje, takie jak „Pod słońcem Toskanii”, „Fanfaron” Dina Risi czy „Osiem i pół” Felliniego, jak i te mniej popularne, lecz niemniej warte uwagi: „La ragazza del Palio” Luigiego Zampy, „Zapiski z Toskani” Abbasa Kirostamiego oraz „Światło na Piazza” Guy’a Green’a.
Omówiony zostaje zaskakujący lecz prawdziwy syndrom Stendhala, który obrazuje włoski film o tym samym tytule z 1996 r. Diana wspomina także o polskich produkcjach nakręconych właśnie w słonecznej Toskanii: „Italiani” i „Słodki koniec dnia”.
◄ Odcinek 6. Filmowa Toskania, komedia i „Włoskie wakacje” reż James D’Arcy
► Odcinek 8. Ferragosto w kinie włoskim