Antica Murrina gość honorowy Ambasady Włoch w Warszawie

0
1333

Proces internacjonalizacji firmy Antica Murrina, historycznej marki włoskiej powiązanej z biżuterią oraz artystycznym wyrobem szkła, dzięki któremu Antica Murrina jest coraz częściej obecna na rynkach Europy wschodniej, jest kontynuowany.

W czerwcu eleganckie sale Pałacu Szlenkierów, w którym mieści się siedziba Ambasady Włoch w Warszawie, gościły jedną z wystaw zorganizowanych przez Antica Murrina w ramach road-show, które firma zdecydowała się przedsięwziąć, by zaprezentować światu sztukę artystycznego wyrobu biżuterii ze szkła, kontunuowaną bez przerwy od ponad pięćdziesięciu lat.

Wydarzenie to wpisuje się w projekt rozwoju firmy na rynkach Europy wschodniej, rozpoczęty przez Antica Murrina we współpracy z Global Strategy, firmą konsultingową z siedzibą w Mediolanie i w Warszawie.

Podczas wieczornego spotkania, w którym uczestniczyli ważni przedsiębiorcy polscy oraz klienci z sektora mody i biżuterii, Roberto Ciotti, dyrektor zarządzający, Elena Voltolina, dyrektor artystyczny i Antonella Taiariol, manager eksportu, przedstawili, w obecności ambasadora Riccardo Guariglia, najnowsze kolekcje weneckiej marki.

Bohaterem wieczoru był szklany klejnot, wykonany ręcznie, który łączy w sobie tysiącletnią tradycję oraz współczesne poszukiwania nastawione na współczesną modę. Dzięki takiemu połączeniu składników każdy klejnot marki Antica Murrina jest niepowtarzalny i jest przykładem włoskiej doskonałości na skalę światową, dzięki której ręcznie wykonany produkt jest dostępny dla konsumentów z całego świata.

Antica Murrina jest obecna na rynkach międzynarodowych, posiada 800 punktów sprzedaży we Włoszech oraz 2300 sklepów na świecie. Sytuację tą firma zawdzięcza przede wszystkim zmianie modelu zarządzania: w ciągu ostatnich trzech lat Antica Murrina przekształciła się z typowej rodzinnej firmy w strategiczną strukturę menedżerską, pozostającą w perfekcyjnej harmonii z rynkiem oraz wymaganiami sieci dystrybucyjnej. Dobrze ukształtowany proces internacjonalizacji pozwolił firmie Antica Murrina zaznaczyć swą obecność na rynkach dojrzałych, na przykład na rynku europejskim, jak również zaistnieć na wschodnich rynkach wschodzących, które odgrywają coraz bardziej znaczącą rolę dla rozwoju tej marki.