Festiwal Serate Musicali Cracoviensis – 10.04.2022 godz.18:00, Aula Florianka, ul. Senera Fenn’a 15, Kraków (wstęp wolny)
Słowo od Dyrektora Artystycznego
Ten wieczór muzyczny, wynik współpracy polskich i włoskich artystów, to nie tylko pomysł artystyczny, ale przede wszystkim integracja i braterstwo muzyków z różnych krajów Europy. Pierwszy wieczór Festiwalu Serate Musicali Cracoviensis poświęcony jest nowej muzyce na instrumenty dęte, w repertuarze przewidziano 7 prawykonań, w tym 5 premier światowych i 2 premiery polskie. Zespoły instrumentalne obejmują duet obój i fortepian, różne zespoły dęte, trio stroikowe, kwintet dęty, kwartet, sekstet dęty z fortepianem. Kompozytorzy włoscy i polscy wnieśli swój ważny wkład, pisząc i adaptując nowe utwory na instrumenty dęte. Repertuar ten jest wykonywany przez prestiżowych muzyków, co przyczynia się do wysokiego poziomu występów i sukcesu tego pomysłu.
Moje życie artystyczne i prywatne jest samo w sobie przykładem możliwego i szczęśliwego mariażu różnych tradycji i kultur. Dla mnie, osoby z podwójnym obywatelstwem włoskim i polskim, realizacja tego wydarzenia jest marzeniem, które spełnia się dzięki wkładowi wszystkich, którzy współpracowali przy realizacji mojej inicjatywy.
Należy podziękować Włoskiemu Instytutowi Kultury w Krakowie oraz Katedrze Instrumentów Dętych Drewnianych i Akordeonu Akademii muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, a także wszystkim kompozytorom i muzykom, którzy wzięli udział w tym wyjątkowym wieczorze.
Podziękowania należą się pisarce Katarzynie Majgier, za zgodę na wykorzystanie swojej wspaniałej fotografii, która dobrze oddaje tytuł Festiwalu Serate Musicali Cracoviensis.
Wiele zawdzięczam Profesorowi Piotrowi Lato i dziękuję mu za entuzjazm i nieustanny udział. Mam nadzieję na kontynuację tego Festiwalu, którego celem jest wzmocnienie współpracy artystycznej między polskimi i włoskim muzykami oraz stworzenie przestrzeni dla młodych kompozytorów z naszych krajów.
Szczególne i serdeczne podziękowania dla mojej żony Małgorzaty za wymyślenie i stworzenie wspaniałego plakatu i programów pierwszej edycji festiwalu!
Wrocław 04.04.2022 Francesco Bottigliero
Program
Antoni Szałowski: Sonatina na obój i fortepian (1946)
Temporal Duo – Monika Sęk – obój; Łukasz Dębski – fortepian
Francesco Bottigliero: Romanza „Nowy Sącz” (2017) – prapremiera
Temporal Duo – Monika Sęk – obój; Łukasz Dębski – fortepian
Pantaleo Leonfranco Cammarano: Fragmenta (2002) – polska premiera
Wiesław Suruto – flet; Maksymilian Lipień – obój; Piotr Lato – klarnet
Michał Gronowicz: Epigram V-VIII na ob., cl. i fg. – prapremiera
LLLeggiero Woodwind Trio (Maksymilian Lipień – obój, Piotr Lato – klarnet; Damian Lipień – fagot)
Tiziano Citro: Under The Stars (2002) – polska premiera
Wiesław Suruło – flet; Maksymilian Lipień – obój; Piotr Lato – klarnet; Damian Lipień-fagot; Łukasz Dębski – fortepian
Dawid Pajdzik: Dr JanKeys (2019) – wersja na kwintet dęty – prapremiera
Wiesław Suruło – flet; Maksymilian Lipień – obój; Piotr Lato – klarnet; Damian Lipień – fagot; Tadeusz Tomaszewski – róg
Pantaleo Leonfranco Cammarano: Quintetto n.1 „Cinque sensi” (2022) – prapremiera
Wiesław Suruło – flet; Maksymilian Lipień – obój; Piotr Lato – klarnet; Damian Lipień – fagot; Tadeusz Tomaszewski – róg
Francesco Bottigliero: Verbovaya Doshchechka, Introduzione, tema e variazioni – prapremiera
Wiesław Suruło – flet; Maksymilian Lipień – obój; Piotr Lato – klarnet Damian Lipień – fagot; Tadeusz Tomaszewski – róg; Francesco Bottigliero – fortepian