Marka Beatrice .b to celebracja włoskości w najlepszym wydaniu. U podstaw tego brand’u leżą wartości, które nieodzownie łączą się z metką Made in Italy, czyli ludzie, innowacja i jakość. Ta włoska marka odzieżowa jest częścią grupy Plissé, rodzinnej firmy, której korzenie sięgają lat 80-tych ubiegłego wieku. „Nasza pasja do mody jest tym, co zawsze nas inspirowało i prowadziło. To uczucie kryje się za formą i treścią każdego projektu”, mówi Paolo Mason, właściciel grupy. Marka nosi imię jego córki, Beatrice, która jest też główną projektantką marki. Poza nią firmę tworzy grupa pasjonatów, których charakteryzuje zamiłowanie do włoskiego rzemiosła i współczesnej estetyki.
Jedną z cech charakterystycznych marki jest poszukiwanie piękna, które obejmuje nie tylko stronę estetyczną, ale przede wszystkim jakościową, odnoszącą się do know-how włoskiego dziedzictwa, które cechuje dbałość o szczegóły, doskonałe surowce i dążenie do wysokiej jakości łańcucha produkcyjnego. W trakcie pandemii koronawirusa we Włoszech Grupa Plissé zdecydowała się na zmianę swojego modelu produkcyjnego i wykorzystanie własnych zasobów do produkcji maseczek ochronnych i fartuchów medycznych dla szpitali. „Stoimy przed jednym z największych wyzwań, ale nasza natura sprawia, że nigdy się nie poddajemy. Chcemy wspierać nasz kraj, bo pod hasłem Made in Italy kryje się nie tylko jakość naszych produktów, ale także miłość i szacunek dla ludzi”, mówią założyciele Plissé, Morena Bragagnolo i Paolo Mason.
Włoską miłość do piękna i sztuki, znajdziemy w kolekcji na sezon wiosna – lato 2020, która inspirowana jest współczesnymi formami, tworzonymi przez architektkę i artystkę Royal Garance. Wyraża ona równowagę pomiędzy wymiarem, przestrzenią i kolorem, które są tak charakterystyczne dla prac Garance’a. Odzież została zinterpretowana jako pewnego rodzaju żywy obiekt, który oscyluje między formą stałą a płynną. To eksperymentowanie w kolekcji pozwala dostrzec podwójną naturę Beatrice .b: wyrafinowaną, ale jednocześnie bezpieczną i niezależną.
Napięcie pomiędzy ciałem stałym a płynnym wyrażone jest poprzez print z dużą różą, którego kobiecy charakter podkreślają dodatkowo geometryczne wpływy z lat 70-tych. Limonkowa zieleń zderza się z czernią i bielą, a płynność materiału dodaje wyrafinowania ubraniu. W najnowszej kolekcji znajdziemy też prochowce i minimalistyczne kurtki, bermudy czy dwurzędowy blezer, które tworzą nowatorski look. Limonkowa zieleń, odcienie burgundu i wędzonego łososia łączą się z kontrastowymi szwami w kolorze kremowym, dodającymi sznyt całemu ubraniu. Limonkowa sukienka mini i kurtka typu bomber z dużymi kieszeniami wykonane są z jedwabiu zdobionego printami, dzięki któremu zestaw ten jest jeszcze bardziej wyrafinowany.
W tej kolekcji róż ewoluuje i dzieli się na kilka odcieni, tworząc ciekawe motywy, w których abstrakcyjne grafiki nadają efektu delikatności i idealnie równoważą się z pasiastymi nadrukami. Ta płynność tonów przenosi się na bawełnianą popelinę: lekkie sukienki, plisowane spódnice i oversize’owe koszule tworzą harmonijny patchwork. Nie brakuje w nim haftowanych detali zaczerpniętych z beżowego druku, gdzie stylowe palmy stworzyły minimalistyczny i nowoczesny wzór. Dualizm i napięcie między przeciwstawnymi koncepcjami przekładają się na mocne kolory, takie jak neonowa pomarańcza i burgund.
Morze zlewa się z suchym lądem, a zapach oceanu oddaje beztroski letni klimat tropików. Ten nastrój symbolizują jedwabne obcisłe sukienki, patchworkowe kimona czy bluzki w stylu vintage z dzianinowymi wstawkami. Ubrania te są nowym wyobrażeniem letnich stylizacji.
Nowa kapsułowa kolekcja bikini i strojów plażowych jest wyrazem siły i energii, charakteryzujących Beatrice .b od kilku sezonów. To integralna część kolekcji, a niektóre z jej elementów mogą być używane nie tylko jako strój kąpielowy, ale również jako body czy top. Zastosowane na nich nadruki są takie same jak na pozostałych ubraniach, w połączeniu z lekkim jedwabiem lub topami z siatki, zostaje im nadany całkowicie nowy wygląd. Wśród dodatków znajdziemy zarówno obszerne torby z frędzlami jak i kopertówki. Najnowsza kolekcja Beatrice .b, która odzwierciedla różnorodność jak i przywiązanie do jakości marki, jest najlepszym dowodem na to, że hasło Made in Italy to przede wszystkim szereg ponadczasowych wartości.